Jön a Lex-RTL Klub: végül ezt is mi fizetjük
Akik az országgyűlési választásokat követően konszolidációra, valamiféle társadalmi kiegyezésre számítottak, azoknak hamar csalatkozniuk kellett. Már a választást követő három hétben tovább folytatódott az a pökhendi erődemonstráció, amely az elmúlt 4 évben meghatározta a kormánypárt politikai kommunikációját akkor, amikor ellenvéleménnyel találkozott.
Jön a Lex-RTL Klub: végül ezt is mi fizetjük

A Nemzeti Földalapkezelő Szervezet (NFA) felkérésére letarolták a kishantosi biogazdaságot, botrányos körülmények között, az ígérettel ellentétben elkezdték építeni a megszállási emlékművet, Hoffmann Rózsa pedig utoljára nagyot rúgott a tanárokba azzal, hogy kötelező listát tett eléjük a tankönyvválasztáshoz. Azóta megbütykölték a budapesti önkormányzati választási rendszert, előkerült a "buzilobbizás", az Origo főszerkesztőjének menesztése távozása után lassan széthullani látszik az egész portál. A sort pedig még folytathatnánk...

 

Hétvégén jött az újabb hír, hogy a Fidesz leporolta tavalyi ötletét a médiaadóról. A törvényjavaslatot beterjesztő L. Simon László már jelezte is, hogy a java még hátra van annak a folyamatnak, amelynek a végén a internetes szolgáltatókat és a közösségi oldalakat is megadóztatná a kormány. Az indoklás már ismerős: erre az igazságosnak vélt közteherviselés miatt van szükség. Valójában azonban a legtöbb adót  az RTL Klub fizetné, a Fidesszel nemrégiben összebútorozott TV2-t kevésbé érintené az új adónem.

 

A Magyar Reklámszövetség erre bojkottot hirdetett: a TV2 és az RTL Klub csatornáin a következő parlamenti ülésnap előtt tiltakozásul, tegnap este 19:15 és 19:30 között elsötétültek a képernyők, velük együtt pedig még 65 médiapiaci szereplő döntött a bojkott mellett, köztük a kormányközelinek számító Magyar Nemzet és a Hír TV is.

 

Lex-RTL Klub?

 

 A fideszes L. Simon László nyújtotta be hétfőn az országgyűlésnek a reklámadóról szóló törvényjavaslatot. A tavalyi változathoz képest ez most sokkal szigorúbb, mivel korábban az a felső határnál, 10 milliárdnál 20 százalékot írt elő, most pedig 20 milliárd felett 40 százalékot, amelybe csak az RTL-csoport tartozik bele, így a különadó mértéke náluk elérheti a 4,5 milliárd forintot. Ráadásul az RTL igazgatója szerint a csatorna különböző jogcímeken már most több adóval járul hozzá a közteherviseléshez, mint amennyi a médiaszektor teljes reklámadója lenne a tervezet szerint. Ha pedig az adót kivetették volna korábban, az utóbbi 17 évben egyszer sem lett volna nyereséges a csatorna.

 

Az új adó adóalapja a reklámbevétel lesz, amelynek fél milliárd forintot meg nem haladó része után nem kell a cégeknek reklámadót fizetniük. Ötmilliárdig 1 százalékot, 5 és 10 között 10 százalékot. A 10 milliárd forintot meghaladó, de 15 milliárd forint alatt 20 százalékot, 15 és 20 milliárd között 30 százalékot, míg 20 milliárd forintot meghaladó rész után 40 százalékot kell adózniuk a médiavállalatoknak. Az első részletet a tavalyi bevételek után kell befizetni 2014. augusztus 20-ig, a második részletet november 20-ig kötelesek az érintett cégek befizetni.

 

A teljes írást a Ténytár blogon olvashatják el.

 

idézet

Botka László

Óriási a tét, 2018-ban le kell váltanunk a kormányt, mert ez az utolsó esélyünk, hogy szabadon választassunk.
Előző
Következő
Önnek is van véleménye? Gyorskomment!
0
 
 

Hátralévő karakterek száma:
Válaszoljon a kérdésre: *
4    -    1    =    


Megjegyzés: A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező.