Teljesen felforgatta ugyanis az eredetileg tervezett kampányszabályokat tegnap a kormánytöbbség, így eldőlt, hogy a kampányidőszakot 50 napban határozzák meg, ami alatt a pártok – mint megírtuk – a plakátokon és szórólapokon kívül csak a nyomtatott sajtóban – az országos napi- és hetilapokban, időszaki kiadványokban és folyóiratokban -, a közszolgálati médiában, illetve a közösségi médiaszolgáltatóknál hirdethetnek. Ellenben a kereskedelmi médiumok és az internetes hírportálok mellett a körzeti, valamint a helyi médiaszolgáltatóknál, továbbá a mozikban sem szabad majd politikai hirdetéseket közzétenni.
A közmédia ingyen sugározza majd az országos listát állító pártok hirdetéseit, az erre felhasználható műsoridő a kampányidőszakban összesen nem lehet több 10 óránál, azt pedig a Nemzeti Választási Bizottság (NVB) határozná meg, hogy az egyes jelölőszervezetek hány alkalommal és milyen időtartamban jelenhetnek meg.
Ezt a testületet a jelenlegi parlament, kétharmados többséggel választaná meg jövőre, 9 évre. Más médiumok, így például a nyomtatott lapok csak akkor közölhetnek fizetett politikai hirdetést, ha tarifáikat előre közzéteszik. A nyomtatott sajtóra egyébként is szigorú szabályok vonatkoznak majd, a NVB pedig akár 4,6 millió forintra is bírságolhatná a szabályszegő sajtótermékeket. Kampányszabályokból márpedig van bőven: a szavazás előtti két napban például politikai hirdetés egyáltalán és sehol sem lesz közölhető, tehát mégsem törlik el a kampánycsendet, ahogy ígérték. Közvélemény-kutatási eredményeket legkésőbb a szavazást megelőző nyolcadik napig lehet publikálni.
A teljes cikk a népszava.hu-n olvasható.