Nemzeti Államosítás Kormánya - Jönnek a nemzeti alkoholboltok?
Blogunk rendszeres olvasói számára ismerős lehet ez a cikksorozatunk, amelyben a kormányzat államosításait kísérjük figyelemmel. Ebben próbáljuk összegezni mindazt, amit a kormány „védőszárnyai alá vett” az elmúlt négy évben. A tempó továbbra sem lassult, következzék az államosítások sorozat újabb fejezete.
Nemzeti Államosítás Kormánya - Jönnek a nemzeti alkoholboltok?

Ezúttal szó lesz arról, hogy a Fidesz egy központosított állami tulajdonú médiacéget hozna létre az állami reklámköltések kezelésére a saját gazdasági hátországával folytatandó háború miatt. Megemlékezünk a nyári MKB-államosításról is, amellyel a legveszteségesebb magyar bankot vette meg a kormány. Szót ejtünk az egyre inkább körvonalazódó nonprofit megaszolgáltóról, amely a villamosenergia-, a földgáz- és a távhő-közszolgáltatásokat egy holdingba összepontosítaná Lázár János kezében. És végül az alighanem a legnagyobb figyelmet kiváltó Nemzeti Italboltokról, amelyekről egyelőre hallgat a kormányzat, mégis egyre több információ lát napvilágot az alkoholárusítás koncesszióhoz kötésével kapcsolatban. 

 

Repteret vesz a kormány

 

Kétmilliárd forint egyszeri támogatást ad a kormány a székesfehérvári önkormányzatnak, hogy visszavásárolhassák a börgöndi repülőteret Biggeorges-NV Zrt.-től. A város önkormányzata még 2012 októberében döntött úgy, hogy visszakéri a börgöndi repülőtér területét a befektető cégtől, mert semmi előrelépés nem történt az ott kialakítandó, még a válság előtt megálmodott fapados légitársaságok számára megálmodott reptér ügyében. 

 

Cser-Palkovics András polgármester az MTI-nek azt mondta, hogy a börgöndi repülőtér tulajdonviszonyait szeretnék rendezni a pénzből: az ingatlanok mellett az azt kezelő cégeket, a repülőtérrel és az ipari parkkal kapcsolatos engedélyeket és jogokat kívánják visszavásárolni. 

 

Teljesen állami tulajdonú médiaügynökséget hozna létre a kormány

 

Augusztus elején hozta le az Index azt a cikket, amelyben arról írnak, hogy a Fidesz központosított száz százalékban állami tulajdonú médiacéget hozna létre az állami reklámköltések kezelésére. Az össz állami médiaügynökség létrehozása mögött a párt és gazdasági hátországának háborúja áll, de más médiaügynökségek is elveszthetnék kormányzati és az állami cégek hirdetési megrendeléseit, kiszorulva az állami hirdetések szétosztásából.

 

A terv szerint a Nemzeti Kommunikációs Ügynökségnek elkeresztelt szervezet segítségével a kormány 40 milliárdos állami költést központosítana. Az új elosztási csatornák létrehozása pedig több gazdasági háttérember érdekeit sértheti. Az állami hirdetési megrendelések elmaradása Magyar Nemzet-HírTV-Lánchíd Rádió, (Simicska Lajos érdekeltségi körébe tartozó) médiacsoportnak tehet be igazán. A Magyar Nemzetnél már így is 50 forinttal kényszerültek árat emelni, az állami hirdetések elmaradása miatt. Közben a Fidesz politikai hátországa, élén Habonnyal és Andy kaszinómutyi Vajnával már a párt gazdasági holdudvarának üzenget. A béke ára a párt körül (és az országban) úgy látszik az lehet, hogy Simicska feladja a médiabirodalmát a fenti körök javára. Erre azonban úgy tűnik, nem lesz hajlandó.

 

Az írás a Ténytár blogon folytatódik.

 

idézet

Botka László

Óriási a tét, 2018-ban le kell váltanunk a kormányt, mert ez az utolsó esélyünk, hogy szabadon választassunk.
Előző
Következő
Önnek is van véleménye? Gyorskomment!
0
 
 

Hátralévő karakterek száma:
Válaszoljon a kérdésre: *
4    -    2    =    


Megjegyzés: A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező.