Trafikmutyi után adatmutyi
Kormányközeli dohánycégek helyzetbe hozására ad lehetőséget az a szabály, amelynek értelmében a trafikosoknak múlt vasárnaptól naponta jelentést kell tenniük az eladott cigarettákról a Nemzeti Dohánykereskedelmi (ND) Nonprofit Zrt.-nek. Ha ugyanis esetleg kiszivárognának a napi forgalmi adatok, például a Continental durva versenyelőnyhöz juthat.
Trafikmutyi után adatmutyi

De az sem kizárt, hogy a kötelező adatszolgáltatás az első lépés a dohány-nagykereskedelem államosítása felé."A kereskedelmi adat nagyon komoly érték" - ez volt az első reakciója Szabóné Szabados Katalinnak, a Trafik-károsultak Mozgalom képviselőjének azzal kapcsolatban, hogy szeptember elsejétől a trafikoknak már nem csupán az adóhivatalnak, de az ND Nonprofit Zrt.-nek is adatokat kell szolgáltatnia a forgalmukról. 

 

Az adatszolgáltatási kötelezettség a cigarettákra, a szivarkákra, a cigaretta- és pipadohányokra, azaz a dohányzás céljából gyártott termékekre vonatkozik, ugyanakkor a trafikokban árusítható többi termékekre, például az alkoholra vagy az édességre nem. Amennyiben valaki nem jelent a forgalomról, előbb egy felszólításban emlékeztetik a mulasztásra, és ha ezt követően is megtagadja az adatszolgáltatást, elveszik tőle a koncessziót.



De mi szüksége lehet ezekre a statisztikákra az elsősorban a nemzeti dohányboltok kialakításáért és ellenőrzésért felelős állami vállalatnak? A kérdésre nehéz elfogadható magyarázatot adni, és az egyik alternatívra rosszabb, mint a másik.Az első lehetőség szerint ahhoz kellenek a forgalmi adatok, hogy kormányközeli cégeket hozzanak versenyelőnybe. Az agyonszabályozott dohánypiacon ugyanis minden reklám tiltva van - például már azért sem fizethetnek a nagy dohánycégek, hogy cigarettájukat jól látható, kiemelt helyre tehessék -, így csupán egyetlen lehetőség maradt a bevétel növelésére: ha képesek azonnal reagálni a fogyasztói igényekre.



Azért azonban, hogy pontosan tudják, hol milyen dohányra van szükség, piaci adatok kellenek. Ám eddig a gyártóknak csupán arról lehetett információja, hogy a saját termékükből mennyi fogyott, a konkurenciáról legfeljebb csak érdeklődhettek."A gyártók kétféleképpen értesülhettek a fogyasztói igényekről.Egyfelől a szállítóikon, másfelől a területi képviselőiken keresztül" - magyarázta Szabóné Szabados Katalin.

 

A folytatás a népszava.hu-n olvasható.

 

idézet

Botka László

Óriási a tét, 2018-ban le kell váltanunk a kormányt, mert ez az utolsó esélyünk, hogy szabadon választassunk.
Előző
Következő
Önnek is van véleménye? Gyorskomment!
0
 
 

Hátralévő karakterek száma:
Válaszoljon a kérdésre: *
5    *    6    =    


Megjegyzés: A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező.